13 Aralık 2012 Perşembe

REÇEL KAVANOZLARININ BAHARATLIKLARA DÖNÜŞÜMÜ

Oldukça uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. En son blog yazımı yazalı tam 9 ay olmuş. Aslında ben bu süre içerisinde boş durmadım. Elimden geldiğince sürekli üretim halindeydim. Anlayacağınız ara verdiğim çalışmalarım değil bloğumdu. Bunun nedeni ise fotoğraf makinemin oldukça kötü olmasıydı. Ama sevgili anneciğim ve kardeşimin bana dogum gunu hediyesi olarak almış olduğu cep telefonu sayesinde artık yapmış olduğum objeleri, rahatlıkla fotoğraflayıp sizlerle paylaşabileceğim.

O zaman başlayalım bakalım :)

Biriktirmiş oldugum reçel kavanozlarını aşağıda göreceğiniz şirin baharatlıklara dönüştürdüm. Onları hakkıyla sergileyebilmek için de mdf raf alıp, eskitme boyadım. Öncelikle sizlerle resimleri paylaşayım. Ardından da kısaca nasıl yaptığımı sizlerle paylaşayım.




Gelelim kavanozları nasıl bu şekle getirdiğime. Kavanozların üzerlerdindeki etiketlerin rahat çıkması için su dolu bir leğende beklettim. Böylece etiketleri de yapışkanları da çok kolay çıktı. Kavanoz kapaklarını beyaz akrilik boya ile iki katboyadım. Punatiyeli peçetelerimi peçete tutkalı ile kapaklara yapıştırdım. Kavanozların üzerlerine de daha önceden almış olduğum kese kağıdı rengindeki hediye kaplarını uygun ölçüde keserek, kağıt tutkalı ile yapıştırdım. Kağıdın üzerine de komple tutkal sürdüm. Kuruduktan sonra peçeteleri dekupajladım ve tekrar komple tutkalladım. Kuruduktan sonra da cd kalemleri ile baharat isimlerini yazdım. Vakti zamanında Eminönü'nden almış oldugum fistoları da kavanoza uyacak şekilde keserek beyaz tutkalla yapıştırdım.Aslında lastik iple daire şeklinde dikmek, yıkamak istediğin zaman fistoyu çıkramak açısından daha doğru ama bu kavanozları yaparken aklıma gelmemişti. Başka kavanozlara artık :)

Rafı önce oksit sarısına boyadım. Mumladım. Ustune bir kat yesil boya sürdüm ve zımparaladım. Ancak ortaya çıkan sonuç beni tam tatmin etmedi. Üstüne resim için kullanılan yağlı boyalardan Burnt Umber  (koyu yanık bir kahverengi ) rengini sert ve kuru bir fırçaya sürdüm. Fazla boyayı kağıda sürerek temizledikten sonra köşeleri daha belirgin, diğer yerlerini daha az olacak şekilde boyadım. Kavanozlarımla rafım süper uyumlu oldular ve ben çok beğendim. 

Diğer tasarımlarımla tekrar görüşmek üzere...

Sevgi ile kalın 

Not: Resimleri daha net ve detaylı görmek isterseniz facebook sayfamdan görebilirsiniz.                 

4 yorum:

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Helal sana. Harika olmuşlar. Güle güle kullan.

Benim Kucuk Cennetim dedi ki...

Teşekkür ederim Gülsüm Hanım. Sevgiler...

Hamarat Kontes dedi ki...

Nezamandır bekliyordum çok güzel şeyler yapmışsın ellerine sağlık. kendi evinde iyi günlerde kullanırsın canım.

Benim Kucuk Cennetim dedi ki...

Süheyla teyzecim cookkkk tesekkur ederim. Sen bir tanesin :) Sevgiler...