6 Ocak 2013 Pazar

BİTEN BİR YILIN ARDINDAN

Eskiden heyecanla ve umutlarla beklerdim yeni yılı. Artık daha sakin, daha olgun biraz da ömrümüzden hızla akıp geçen zamanın idraki ile buruk karşılıyorum yeni yılı. Eskiden sorgulamazdım çünkü. Direk yaşardım zamanı. Eskiden zaman yavaş akardı benim için. Daha önümde uçsuz bucaksız yıllar vardı. Ama bugün anlıyorum ki zaman çok hızlı akıyor. Şuan otuzüç yaşındayım ve ben ne zaman bu kadar büyüdüm diye hayretler içinde kalıyorum. Bana sorarsanız ben hala anne babasının sevilmeye doymayan küçük şımarık kızı gibi hissediyorum kendimi. Ne zaman bu kadar büyüdüm? Daha geçenlerde onsekiz yaşıma gelmeyi sabırsızlıkla beklemiyor muydum? Nasıl bu kadar hızlı geçti zaman? Hani o sonu gözükmeyen uçsuz bucaksız yıllar....

Ve anladım ki zaman bu hayatttaki en önemli kavram. Bu kadar hoyratça kullanılmamalı. Her dakikası, her saniyesi özenle, israfsız kullanılmalı. Çünkü sen zamanı önemsemezsen o da seni önemsemez. Bir bakmışsın 70 - 80 yaşındasın ama doya doya yaşanmadan geçmiş yıllar. Benim hem çevremden hem de okuduklarımdan gözlemlediğim ve öğrendiğim, verimsiz ve dikkatsizce zamanı kullanan insanlar, hayatın anlamını kavrayamadan, varoluş amacını anlayamadan, bu dünyaya hiçbir şey veremeden ve de bu dünyadan yüzeysel edinimler hariç hiçbirşey alamadan göçüp gidiyorlar. Canım aşkım her mezarlık önünden geçerken bana derki bu mezarlarda yatanların %90'ı neden yaşadıklarını, bu hayattaki amaçlarının ne olduğunu hatta kendilerinin kim olduğunu bilemeden ölüp gittiler. Ne kadar doğru bir tespit. Çünkü onlar zaman içerisinde sorgulamadan yaşadılar yıllarını ve silik hayatları ölümleriyle tamamen silindi gitti.

 Ama ben bu hayata bir şey katmadan ve bu hayatın benim için sunduğu gerçek manayı kavramadan, sıradan insanlar gibi ölmek istemiyorum. O yüzden de bütün algılarım açık bir şekilde zamanı ve hayatı görerek, özümseyerek, okuyarak, anlamaya çalışarak, düşünerek ama en önemlisi de değişerek yaşamaya çalışıyorum. Son birkaç yıldır her yeni bir yılın başlangıcında kendi kendime bir durum değerlendirmesi yapıyorum. Geçen bir sene bana ne kattı, benden ne götürdü, bana ne öğretti. Ne kadar geliştim, ne kadar değiştim... Eğer biten sene beni olumlu anlamda değiştirmediyse, olgunlaştırmadıysa, geliştirmediyse demek ki o sene boşuna yaşanmış, israf edilmiş,çöpe atılmış bir sene. Sizi bilmem ama benim çöpe atacak zamanım yok. Bırakın yılı çöpe atacak dakikam bile yok.

Belki şunu düşünebilrisiniz. Bu kadar ahkam kesiyosun ama sen de zamanını tam manasıyla verimli kullanıyor musun. Maalesef hayır. Zamanı şuan kendi istediğim gibi daha da doğrusu olması gerektiği kadar verimli kullanamıyorum ama çok çabalıyorum. Bunun için çalışıyorum, üzülüyorum, mücadele ediyorum. Bence önemli olan da bu. Hayatta istediğiniz hiçbir şeye bedelsiz ve hemen ulaşamıyorsunuz. İstediğiniz şeyin bedeli kim zaman para, kimi zaman fiziki yorgunluk, kimi zaman manevi yorgunluk, kimi zaman sevdiğiniz şeylerden feragat etmek oluyor. Mutlaka ama mutlaka bir bedel ödemek zorundasınız. Bende zamanımı verimli kullanmak için ciddi bir çaba gösteriyorum. Yanlış edinilmiş alışkanlıkları değiştirmek çok kolay olmuyor ama imkansız da değil. Maalesef  biraz zaman alıyor. Ama benim içim rahat. Bugün ölsem rahat ve huzurlu ölürüm. Çünkü ben bilinçli yaşamaya başladığım son bir kaç yılımın hakkını vererek yaşadım. Her geçen sene daha geliştim, olgunlaştım, daha çok öğrendim ve öğrendiklerimi hayata geçirdim elimden geldiğince. Belki kapasitemin tam anlamıyla gerektirdiği başarıya henüz ulaşamadım ama sınırlarımı zorladım, mücadele verdim ve bunların olumlu sonuçlarını da kendimde gözlemledim.

Dört dörtlük, hatasız, mükemmel bir kul olmak diye bir şey zaten söz konusu olamaz ama neden kendi yetenek ve sınırlarımızın en üst seviyelerine ulaşmak için çaba harcamayalım. Bizler de öldüğümüzde neden yaşadığını, kim olduğunu bile bilmeyen insanlardan mı olalım. Ben kendime bunu yakıştıramıyorum. O yüzden de yeni bir yıla geçen senekinden daha iyi bir Pınar olmak amacı ve gayreti ile giriyorum.

Yeni yılın hepiniz için huzur, mutluluk, sevgi ve mutluluk dolu geçmesi dileğiyle...

Sevgi ile kalın...

Hiç yorum yok: