7 Şubat 2012 Salı

AŞKIMA YILBAŞI HEDİYESİ : ROCKY TEMALI KÜP



Görmüş olduğunuz küp aslında geçen sene kız kardeşime doğum gününde kalp şeklinde gelen kurabiyelerin çubuklarının yerleştirilmiş olduğu kutuydu. Ben tabii ki her zamanki gibi bunu bir alayım, bir gün değerlendiririm mantığıyla alıp, bir kenara koymuştum. 7-8 ay bekledikten sonra değerlendirdim. İyi ki de atmamışım.

Küpün işlem görmeden önceki hali 
 Yılbaşında aşkıma kendi elimle bir hediye yapmak istedim. Benim sevgilim Rocky serisinin hastası. Bana hep bizim aşkımız Rocky ile Adrian’ın aşkına çok benziyor diyordu. Ben Rocky’i en son çocukken izlediğim için hatırlamıyordum. Bir gün birlikte 1 ve 2’yi izledik ve hem beğendim hem de sevgilimin ne demek istediğini çok iyi anladım. Gerçekten de Rocky ve Adrian’ın aşkı bizimkine çok benziyor. Hikayeleri de birebir benzememekle birlikte bizimkine benzerlik gösteriyor. O yüzden nikah davetiyelerimizde küpün üstündeki Adrian’la Rocky’nin karda çekilen resimlerini kullanmayı düşünüyoruz. Yüzüklerimizin içine ben Rocky, aşkım da Adrian yazdıracaktı ama kuyumcudan utandık, kendi isimlerimizi yazdırdık :)


Gene çenem düştü. Yazdıkça yazıyorum.  Gelelim küpü nasıl yaptığıma. Önce küpü beyaza boyadım. Ardından kutunun kurabiye saplarının batırıldığı straforlu kısmına kahverengi karton kesip yapıştırdım.  İnternetten bulduğum konsepte uygun resimlerin küpün boyutuna göre çıktılarını aldım. Dekupaj tutkalı ile resimleri yapıştırdım. Kahverengi karton kısmın üzerine asetat kalemi ile sevgilime notumu yazdım. Resimlerin kenarlarından görünen beyaz boya çok çiğ durdu. Mavi renkle boyadım beyaz yerleri ama onu da beğenmedim. Siyahla boyayıp, resimlerin kenarlarına fırçayı da hafif hafif sürünce güzel oldu. Son olarak dekupaj tutkalını aralarda kurumalarını bekleyerek, iki kat küpün her yerine sürdüm. Sprey vernikle de vernikledim ve sevgilim için yaptığım hediyem hazır oldu. 


Bu küpü marangozdan tahta kestirerek de elde edebilirsiniz ve ailenizin, sevdiklerinizin resimleriyle yapabilirsiniz. Ben zaten bu fikri yabancı bir site de aile fotoğraflarının yapılmış haliyle görmüştüm ve çok beğenmiştim. En yakın zaman da tahta küpler edinip değişik versiyonlarını da yapmayı planlıyorum.

Hiç yorum yok: