8 Şubat 2012 Çarşamba

DOĞUM GÜNÜ TOPLARI

Geçen sene kız kardeşimin doğum gününde yaptım bu çikolatalı kek toplarını. Her doğum gününde pasta alıyorduk ve bu sefer ben kendim bir şey yapmak istedim. Sonuçta pasta her zaman alınıyor ama ben kendi ellerimle bir şeyler yapmak istedim bu sefer. Yapımı çok basit.  Hafif ve lezzetli. Ben internette gördüğüm tariflerden biraz daha farklı yaptım. Sizde yapmak isterseniz gerekli malzeme ve tarifi aşağıda sizlerle paylaşıyorum.

Gerekli Malzemeler: 2 paket hazır kakaolu baton kek, 1 paket çikolatalı sos, 500 ml süt
Süsleme için: Hindistan cevizi rende, çikolatalı ve renki pasta süsü sprinkles

Hazırlanışı: Hazır kekleri rondo yardımı ile iyice ufalayıp derin bir kaba alıyoruz. Tencerede 500 ml süt ve 1 paket çikolata sosu kaynayıncaya kadar sürekli karıştırıyoruz. Kaynadıktan sonra, ocağı kısıp 2-3 dakika daha pişiriyoruz. Daha sonra soğumaya bırakıyoruz. Soğuma esnasında üstünün topaklanmaması için arada karıştırıyoruz.

Çikolata sosumuz soğuduktan sonra ufalanmış keklerin üzerine az az döküp karıştırıyoruz. Kekleri top haline getirebilmek ve güzel durmalarını sağlamak için çok cıvık olmaması gerekiyor. O yüzden doygunluk kıvamına ulaştığında sosu ilave etmeyi bırakıyoruz.
Elimizle parça parça alıp minik toplar oluşturuyoruz. Toplar elinize yapışırsa elinizi çok az ıslatırsanız yapışmasını engellemiş olursunuz.

Toplarımız hazır olduktan sonra da, süsleme malzemelerini küçük tabaklara koyup, topların her yerine gelecek şekilde süsleme işlemini gerçekleştiriyoruz. Dilerseniz süsleme için fındık, Antep fıstığı kırıntıları da kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: