22 Ocak 2012 Pazar

İLK AMİGURUMİ ÇALIŞMAM


30. yaşım benim için birçok konuda olduğu gibi sanatsal faaliyet açısından da milat oldu diyebilirim. Ben eskiden beri el işlerine dayalı sanatsal faaliyetlere hep çok ilgi duymuşumdur ama nedense kendimi bu konuda çok yeteneksiz sanırdım. Görsel zevkim her zaman çok iyi olmuştur. Giyim, dekorasyon, süsleme, makyaj gibi konularda her zaman çevremdekiler tarafından çok beğenilmişimdir ve hep bu konularla ilgili yardımım istenmiştir. Ama nedense diğer alanlarda içimde böyle bir yeteneğimin olduğunu bilmeme rağmen yıllarca bu konularda kendimi çok yeteneksiz gördüm.

30 yaşıma girdiğim sene yapmak istediğim işleri öğrenmeye kafama koydum ve de kendimin bile şaşırdığı bir hız ve yetenekle başardığımı gördüm.

Tığ ile örgü örmekte bunlardan biri. Etrafımda bilen bir iki kişiden basit bir iki şey öğrendikten sonra kendi kendime deneme yanılma yöntemleri ile örmeyi öğrendim. Daha sonra youtube’da ki tığ örme şekillerinin detaylı anlatıldığı yabancı videoları keşfedince, öğrenmek için biraz fazla zahmete girdiğimi gördüm ama tabiî ki bu tip işleri yanlış ve pratik yapa yapa öğrendiğinizde tam öğrenmiş oluyorsunuz. Hala tığ örgüsü konusunda profesyonel olduğumu söyleyemem tabi.

Sizde sıfırdan öğrenmek veya farklı örgü şekillerinin nasıl yapıldığını görmek isterseniz youtube’a “how to crochet” yazarsanız, çok güzel anlatımlı birçok video bulabilirsiniz. İngilizceniz yoksa çok dert etmenize gerek yok, videoyu izlerken rahatlıkla nasıl yaptıklarını anlayabilirsiniz.

Resimde görmüş olduğunuz Susam Sokağının vazgeçilmez karakterlerinden “Büdü”,  benim yapmış olduğum ilk amigurumi çalışmam. Hem de tığ konusunda oldukça acemi iken. Zaten detaylı incelendiğinde hatalarım oldukça belirgin ancak ben tüm acemiliğime rağmen iyi iş çıkardığımı düşünüyorum. Büdü’yü nişanlım için yaptım. Şuan kütüphanesinde uslu uslu duruyor. Kardeşim için “Edi” örme girişiminde de bulundum ancak onda başarılı olamadım. Büdü’de ki acemi şansıydı sanırım :)

Şimde tığda daha iyi konumdayım. Yeni denemeler rahatlıkla yapabilirim. Yapmayı planladığım o kadar çok proje var ki umarım onlardan yeni amigurumi çalışmalarına sıra gelir.

Bu  arada biraz geç  oldu  ama Amigurumi: Japonların  tığ ve şiş ile oyuncak örme sanatına deniyor.
Mutlaka sizde deneyin. Hem çok eğlenceli hem de iyi bir stres atma meşgalesi. Çocuklar amigurumi oyuncaklara bayılıyorlar. Çoğu oyuncak gibi ağır metal gibi kimyasallar içermediğinden de son derece sağlıklı!

Hiç yorum yok: