24 Ocak 2012 Salı

SALÇA KUTUSUNUN KALEMLİĞE DÖNÜŞÜMÜ


Salça kutusundan kalemlik yapmak fikrini, Marifetli Peri’nin bloğunda http://chicolatta.blogspot.com/
gördüm ve bende denemek istedim. Benim iki tane belalım var biri kız kardeşim, diğeri de nişanlım. Ne zaman bir şey yapmaya kalkışsam hemen ikisi de bana ne yapacaksın demeye başlarlar.  Kardeşim bana da bir şeyler boya deyince aklıma bu fikir geldi.

Yapımı çok basit. Tabii benim bir iki hatam oldu ama ne yapalım o kadar kusur kadı kızında da olur :)
İşin şakası ben bu yapmış olduğum kalemliğimi çok beğenmedim aslında. Ama yeterince iyi değil diye de sizle paylaşmamazlık etmek istemedim. Öncelikle evdeki mürekkepli yazıcıdan çıktı aldığım için baskı kalitesi, tonerli bir yazıcıdan alınan baskı kalitesinin çok altında oluyor. Oysaki ben yılbaşı konsepti uyguladığım için yapıştırdığım desenlerin çok daha yoğun ve parlak renkli olmasını isterdim.


Gelelim yapım aşamasına;

Gerekli Malzemeler:  teneke bir kutu, beyaz boya, tenekeyi boyamak istediğiniz renklerdeki boyalar, kutuya yapıştırmak istediğiniz desenli kağıtlar ve dekupaj tutkalı

Önce salça kutusunun renklerinin daha hızlı kapanması için bir kat beyaz boya sürdüm. Ece Aymer, http://favoritehometovisit.blogspot.com  Kanal  B’deki programında bu bilgiyi vermişti.  Ben beyazın daha zor bir kapatıcı olduğunu düşünmüştüm, oysaki koyu renklere bile kıyasla çok daha iyi bir kapatıcıymış. Deneyince Ece Hanım'ın haklı olduğunu gördüm. Teşekkürler Ece Hanım. Bir kat sürdüğümüz beyaz boya kuruduktan sonra ben marine blue ile tüm kutuyu boyadım.  Daha sonra en üst ve alt sıradan iki santimlik bölümleri kırmızıya boyadım. Ancak orda da şöyle bir hatam oldu. Taban mavi olduğu için kımızı bordo olarak gözüktü. Oysaki kırmızıya boyayacağım kısımları maviye hiç boyamasaydım, beyaz üzerine iki kat sürünce çok canlı bir kırmızı renk ortaya çıkacaktı. Boya işlemini bitirdikten sonra yılbaşına uygun kar taneleri kondurmak istedim. Tabii gene orda da şöyle bir hatam oldu, kurşun kalemin düz arkası ile güzel puantiyeler oluşturmak istedim ancak kutu oval olduğu için puantiye yerine leke gibi abuk bir şey oldu. Ben de fırçayla kar efekti vermeye çalıştım ama acemice oldular. Çektiğim resimlerde hepten silik çıkmışlar. Resimlerde ki kadar soluk değiller ama yılbaşı temasına çok daha canlı renkler giderdi.


Dekupaj desenlerini nereden bulduğumu merak edenleriniz için; kimin olduğunu hatırlayamadığım bir blog sahibi, her kategoriden çok fazla desenin olduğu yabancı bir sitenin adresini vermişti. Oradan çok fazla resim indirdim. Ancak site kapanmış yoksa adresini sizlerle paylaşırdım. Bu tip bir site veya bloğa rastlarsa mutlaka paylaşacağım.

Neyse kalemliği nasıl yaptığıma geri dönelim. Beğendiğim desenlerin çıktılarını salça kutusunun boyuna uygun şekilde ayarlayarak aldım. İnce makasla dikkatlice kestim. Sonra da kendimce uygun olacak şekilde dekupaj tutkalı ile yapıştırdım. Kuruduktan sonra dekupaj tutkalını hem desenlerin hem de kutunun üzerine arlarda kurumalarını bekleyerek iki defa sürdüm. Dekupaj ve diğer teknikleri ve püf noktalarını detaylı bir şekilde daha sonra sizlerle paylaşacağım.


Kalemlik hazır hale geldikten sonra daha dayanıklı ve parlak olması için verniklenebilir. Ancak ben hem vernik kokusunu evden çıkarmak zor diye, hem suyla temas etmeyecek bir obje olduğundan, hem de tüm kutuya iki kere sürmüş olduğum dekupaj tutkalının da koruyucu özelliği olmasından dolayı verniklemedim. Ama kalemliğinizin ya da yapmış olduğunuz herhangi bir nesnenin uzun zaman zarar görmesini istemiyorsanız mutlaka vernikleyin.

Hiç yorum yok: