18 Ocak 2012 Çarşamba

KEDİ TIRMALAMA STANDI


Bizim evin 3 tane küçük kızı var. Afacan, Şapsal ve Zühtü. Zühtü de dişi ama biz onu iki aylık olana kadar erkek sandığımız için Zühtü dedik. Dişi olduğunu anlayınca da ismine çok alıştığımız için değiştirmedik. Dişiliğini hissetsin diye ona arada Zühtü Su’da diyorum :) Kızlarımdan size daha sonraki yazılarımda bol bol bahsedeceğim. Benim kızlarım diye söylemiyorum, çok ama çok eğlenceliler ve de tabii çok tatlı.

Yalnız bu tatlı kızlar şirinlikleri oranında da yaramazlar. Tırnaklarını bilemeleri için benim odamda ki koltukları tırmalamalarına izin var ama tabii ki salondaki koltuklara izin yok. Gerçi onların izin falan taktıkları yok.  O yüzden de biz yokken salon kapısı kapalı. Gerçi bu yaramazlık değil,  içgüdüsel bir durum.

Salonda da rahat rahat tırnaklarını bileyebilmeleri için kedi tırmalama standı alalım dedik. Büyük boyları pahalı geldi. Bizde kardeşimle kendimiz yapalım o zaman dedik. Satılan mevcut standlardan feyz alarak kafamızda neler gerektiğini planladık.
Koçtaş’a gittik. Malzemelerin bir kısmını oradan aldık. Bir kısmını da daha uygun fiyata bulabileceğimizi bildiğim, düzenli olarak gittiğim nalburdan aldık. Çok uygun bir fiyata çıkmadı ama hem dışarıda satılanlara göre daha uygun oldu, hem de insanın kendisi yapması çok daha keyifli.

Gelelim gerekli malzemelere ve yapım aşamalarına:

Gerekli Malzemeler: İki tane uygun boylarda tahta (Koçtaş’ta önceden kesilmiş, değişik boylarda suntalar satılıyordu. Üst kısma koyacağımız tahtayı kediler üzerinde yatarlar diye daha büyük aldık), bir adet sanırım 70’lik ti kalınlığı, 1 metre boyunda pis su borusu, 2 adet kelepçe, 6 adet vida, 2 metre kalın halat, silikon tabancası ve bol miktarda silikon, yarım metre kumaş, 2 kilo alçı


İlk iş olarak suntalara boruyu yerleştirmek gerekiyor. Yalnız bu işlemin sağlam yapılması gerekiyor çünkü kediler tırmala esnasında ağırlıklarını da verdikleri için iyi montelenmez ise boru düşer. O nedenle boruyu sağlam olması için vidalayarak montelememiz gerektiğine karar verdik. Bir süre düşündükten sonra bu boruları duvara montelemek için kullanılan kelepçelerle bu işi yapmaya karar verdik. Ancak bu kelepçeler de yatay olarak duvara montelenmek için uygun. Biz de önce tahtanın üstüne kelepçeyi koyduk sonra da musait olan yerlerden matkap yardımı ile vidaladık. Kelepçeleri sabitledikten sonra iki suntayıda önlü arkalı sıcak silikonla yapıştırarak kumaş kapladık. Daha sonra kelepçenin içine bol miktarda silikon tabancası ile silikon sıktık. Boruyu yerleştirdik. (Bu arada boru hem bir metre olarak  fazla uzundu, hem de borunun bağlantı bölümünden dolayı dümdüz değildi. Bizde yaklaşık 30cmlik kısmını  kestik.)Standın ağır olması ve tırmalama esnasında devrilmemesi için içine iki kilo alçıyı sulandırarak borunun içine döktük. Halatı borunun etrafına gene bol sıcak silikonla yapıştırdık. Borunun üstüne koyacağımız tahtayı da bol silikonlayıp, borunun üstüne yapıştırdık. Evdeki oyuncağı da boruya bağladık ve kedi tırmalama standımız hazırlanmış oldu. Siz benim yaptık, ettik dememe bakmayın. Her şeyi kardeşim yaptı. Çok da güzel oldu. Ellerine sağlık.

9 yorum:

NoNo dedi ki...

Bayıldım.... Çok güzel olmuş.
Benim de bir kızım var belki ona da yaparım...
Sevgiler
http://www.kuzumodasi.com/

Benim Kucuk Cennetim dedi ki...

Mutlaka yapın. Yalnız boruyu yapıştırmak için silikon çok mantıklı değilmiş maalesef.Cok dayanıklı olmadı. Çok güçlü yapıştırıcılar da çok pahalı. Astarı yüzünden pahalı hale gelir. Ben Borunun içine ve baplantı kısımlarına direk çimento dökmenizi öneririm. Hem ucuz hem de dayanıklı öyle olur.
Sayfanızı en kısa zamanda gezeceğim.

okuyan dedi ki...

ne kadar güzel olmuş... tebrik ediyorum...
kızlarınızın daha çok fotoğraflarını görmekten mutluluk duyarım:)
sevgiyle kalın...

Benim Kucuk Cennetim dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Kızlarımız direk elimize doğdu. Doğum aşamalarından itibaren en güzel fotolarını sizlerle paylaşmayı bende istiyorum. Ayrıca çok komik hikayeleride var. Mesela Zühtü kızımız deli gibi çekirdek yiyor. Ve eger cekirdekleri hızlı ayıklamazsan pata güte dalıyor sinirlenip.Hatta bunu sizin için videoya da çekicem inşallah. Yaptıklarımın beğenilmesi çok hoş ama kızlarla ilgili yorumlar beni ayrı bir mutlu ediyor. Çok sağolun. Sevgiler...

journey of my hands dedi ki...

ay nasıl güldüm anlatamam zühtünün çekirdek hikayesine:)) çok seviyorum kedicikleri ve gerçekten de onlarsız bir hayat düşünemiyorum..bu tırmalama standını ne zamandır yapmayı düşünüyordum ama daha önce yaptığım oyuncaklardan silikonun pek de dayanmadığını biliyordum..benim oğlan 3 günde heder etmişti ama şimdiki oyuncağı parçalayamadı daha:)
yorumları okuduktan sonra acaba duvara monte bir şey mi yapsam acaba diyorum,ağırlık problem olduğu için koltukları tercih ediyorlar bence,böylece ben de sürekli berjer yeileyip kaplamak zorunda kalmam:)tamamen duvara monte birşeyle hem onları hem de koltukları kurtarabilirmiyiz acaba?

Benim Kucuk Cennetim dedi ki...

Yaaa maalesef bizim stand anca 1 ay dayanabildi. Sonra alçı döktük ama o da dayanmadı. En son annem sadece boruyu aldı ve saksının icine alcıyla sabitledi. Acayip komik ve estetik dışı bir görüntü oldu tabiii :) Ama gene de bizim kızlar tırmalıyorlar. Tabii koltuklar da hala vazgecilmezleri arasında. Duvar olayı cok mantıklı. Kedilerinizin seveceği türden hazır bir yer paspası alıp, civiyle duvara monte edebilirsiniz. Biz onu düsündük kardesimle ama annem izin vermedi :)) Veteriner de bize odun satan yerlerden kalınca bir ağaç kütüğü alın dedi. O da bana çok mantıklı geldi. Bence doğayla en özdeş olanı bu oldugu icin kedislerde en cok onu seveceklerdir. Belki böylece koltuklardan vazgecerler :)
Sevgiler...

journey of my hands dedi ki...

hazır paspas fikri de güzelmiş,kütük fikri de ama benim kedim bahçeye çıktığı,bahçede ağaçlar olduğu halde tırnaklarını yine gelip koltuklarda törpülemeyi tercih ediyor.kütük sevmiyor anlayacağın :) şu pas pas fikri bu yüzden daha çok tuttum:)

Adsız dedi ki...

Cok guzel olmus

Bende bunu buldum

http://keditirmalama.com/

Patipets ve dalis pet urunlerinin ureticisi

kuru dedi ki...

kedi tırmalama ürünü çok önemli https://www.keditirmalama.com/ hakkında bilgiler buradan öğrenebilirsiniz.