19 Ocak 2012 Perşembe

TIĞ İLE BERE, ATKI VE MOTİF ÖRME


Resimdeki bere ve atkıyı geçenlerde hem elimde kalan ipleri değerlendirmek hem de tv izlerken oyalanmak için ördüm. Oturup, hiçbir şey ile oyalanmadan tv programlarını izlemekten çok sıkılıyorum. Tığla örgü de süper bir oyalanma tekniği benim için. Berenin ve atkının modeli, renkleri ve motifleri örmeye başladıktan sonra ortaya çıktı. Ben model veya sayılara bağlı kalarak örmekten pek haz etmiyorum. Tamamen spontene gelişiyor nasıl öreceğim. Bu atkı ve bereyi de öyle ördüm. Biraz çocuksu oldular ama sevimli duruyorlar.



Aslında ben geçen seneye kadar hayatımda elime hiç tığ almamıştım. Tığ deyince de aklıma nedense dantel örmekten başka bir şey gelmediği için bugüne kadar hiç ilgilenmemiştim. Şimdiyse elimden düşüremiyorum tığı.


Siyah şapkayı yıllar önce bir mağazadan almıştım. Dümdüzdü ve hiç şık durmuyordu. Bende üzerine farklı renklerle çiçek motifleri ördüm. Şapkanın orijinal halinde kenarındaki işlemeler siyahtı. Onları da söktüm ve gri iple ördüm. Eskisinden çok daha şık oldu.



Bu mavi bereyi de kız kardeşime ördüm. Tığla örmeyi yeni yeni öğrendiğim zamanlarda kardeşim benden bere örmemi istedi. Mavi olsun dedi. Bende mavi ip aldım ve evdeki açık ve koyu iplerle kombinleyerek ördüm. Çok beğendi ama henüz hanımefendinin kafasında görmek nasip olmadı :)

Hiç yorum yok: