20 Ocak 2012 Cuma

YILBAŞI KURABİYELERİ

Bu kurabiyeleri 2011 yılına girerken kız kardeşimle birlikte yaptık. Çok başarılı olamadık ama çok kötü de olmadılar bence. Ben oldum olası kurabiye adam figürüne bayılırım ama çok aramama rağmen o kalıptan hiçbir yerde bulamadım. İkea’dan yılbaşı figürlerinin içinde bulunduğu kurabiye kalıpları takımı, kardeşimle benim istediğimiz kalıplara en yakın olanlarıydı. Birde Real’den küçük birkaç kalıp aldık.

Önce annemin bu tip kurabiyeler için uygun olduğunu söylediği tarifle kurabiye hamurumuzu hazırladık.  Daha sonra hamurun bir kısmını oldukça ince, bir kısmını da biraz daha kalınca açtık ve kalıplar yardımı ile şekil vererek fırınladık. Fırını önceden 5 dakika kadar ısıttık ve kurabiyelerimizi 170 derecede 10 dakika kadar bir sürede pişirdik. İnce hamurlar çok çabuk pişiyor. Kurabiyelerin piştiğini anlamak için renklerinin koyulaşmasını beklemeyin sakın çünkü o zaman aşırı pişmiş ve sert oluyorlar. Benim tavsiyem kurabiye hamurunu çok ince açmamanız çünkü şekillerin ince yerleri hemen kırılıyor. Çok kalın olduğunda da estetik olarak çok hoş durmuyor. Kabartma tozu koyduğumuzu ve pişerken biraz kabaracağını unutmayalım. Doğru kıvamı tutturmak biraz tecrübe ile hemen halledebilecek bir durum.


Eğer sizde yapmak isterseniz kurabiyenin tarifi şöyle: 1 paket margarin, 1su bardağı şeker,  2 yumurta, 1 paket vanilya, 1 paket kabartma tozu, alabildiği kadar un
Hamurun kulak memesi kıvamına gelmesi un koyma miktarı açısından referans olabilir.

Kurabiyeler piştikten sonra üzerlerini süslemek için tarifini internetten almış olduğum beyaz glazürü hazırladık. Benim kullandığım glazür tarifi şöyle: 2 adet yumurtanın akı (akı ile sarısını ayırırken dikkat edin. Bir fiske dahi sarısından karışırsa tutturamazsınız)
125 gram pudraşekeri (yarım su
bardağı)
5-6 damla limon suyu


Kurabiyelerin bazılarının üstüne glazürü sürdükten sonra, Dr. Oetker’in renkli pasta süsleri (sprinkles) ile süsledik. Bazılarının üstünü gene Dr.Oetker’in Renkli Glazür Şekerleri ile süsledik. (Ben bu ürünü kesinlikle tavsiye etmiyorum, paketin üzerindeki uygulamaları yapmamıza rağmen tüplerdeki glazürler tam erimedi ve rahat süremedik, o nedenle de güzel şekiller çizemedik).
Bazı kurabiyelerin üzerine beyaz glazürü sürdükten sonra çay süzgeçi yardımı ile kakao serptik. Bazı kurabiyeleri direk beyaz glazürle kakaoyu karıştırıp sürdük.  Bazılarına da tüp çokokrem sıkarak renklendirdik. Ortaya da resimde görmüş olduğunuz kurabiyelerimiz çıktı. Biz yaptık diye söylemiyorum lezzetleri de çok güzeldi :)

Hiç yorum yok: